fredag 15. januar 2016

En liten kommode i Full Blomst!

Denne lille søten kommoden fikk jeg i oppdrag å ReDesign til et barnerom.
Det var ei lita jente som skulle ha den ved siden av sengen.


Jeg måtte pusse ned den slitte lakken og jevne ut noen hakk og merker. 
Siden ble alt grunnet med heftgrunn.

Jeg skrudde ut knottene og sparklet igjen hullene på skuffene.


Kommoden ble malt i valøren Bomull.
Som detaljer la jeg en du lilla på ytterste kant av platen på toppen og beina.

Utenpå denne tok jeg Perlemorlasur fra Bloom. Den er egentlig beregnet som finish på Mineralmaling, men med riktig teknikk på klut fikk jeg denne jevn og fin oppå malingen. 
En superflott detalj for å få møbelet til å se mer eksklusivt ut!


Så stod tapetsering for tur.

Jeg skjærer til tapetens høyde før jeg legger den på skuffene. Samme fremgangsmåte brukte jeg  for toppen på denne.

Så påfører jeg tapetlim på møbelet og legger tapeten på, noen millimeter inn slik at det ikke blir løse fliker på tapeten. Da vil den fort kunne løsne, så det vil man unngå.

Jeg bruker så en stål-linjal og legger inntil kanten for å kutte til riktig lengde.
 Her kan man også justere litt slik at det blir helt clean kant rundt alle skuffene og at tapeten er like mange millimeter inn på alle sider. 
Gamle møbler har en tendens til å være skjeve, slik at det er ikke alltid like lett å få det til å bli rett på.

Det samme gjorde jeg på toppen av kommoden.

Nede i skuffene skjærer jeg ut nøyaktig lengde og bredde før jeg legger den nedi. 

All tapet lakkes med 3 stjerners gulvlakk slik at det er mer motstandsdyktig!

Da kan det vaskes som et hvilet som helst møbel!

Jeg hadde forboret hull på skuffene til knott før tapeten ble lagt på.


 Jeg tar alltid med meg tapeten når jeg skal finne knott som passer! Da er jeg sikker på at jeg ikke bommer helt på fargen.


Ferdig ser den slik ut!
Mange detaljer og mye vitalitet. Men det passet fint på dette barnerommet!


 Vi kan også ta oppdrag fra deg!

www.hjertehjort.no

Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar