onsdag 20. januar 2016

En rekke møbler som kom langveis fra!

Mange kunder har oppdaget oss på nett, og ønsker at vi skal pusse opp møbler for dem.

Noen av disse kundene velger å kjøre LANGT for å komme med møbler til oss, slik at Hjertehjort kan gi de nytt liv.

Vi er utrolig takknemlige og ydmyke for alle oppdrag vi får!!!
Og spesielt stolte blir vi kanskje allikevel når noen kommer langveis fra med en henger full av møbler som bare skriker etter å fikses opp :)

 Og nettopp disse møblene kan dere se resultat av her:

Første møbel ut er et skatoll med mange flotte detaljer. 
Lem til å legge ned og heise opp inn i møblelet,
bordplate til å dra ut og inn, små skuffer og hyller samt store skuffer.


Kunden hadde en gang startet på dette, så håndtaken var sparklet igjen og det var grunnet.

Men jeg valgte allikevel å pusse det ned en ekstra runde og legge på heftgrunn. 

Kunden valgte ut 1 tapet som vi skulle bruke på de fleste av møblene, samt en lys ren grånyanse (s 1500-N) som jeg malte alle i.
Slik kunne vi skape en helhet selv om møblene var fra ulike perioder.



Tapeten er lagt på skuffer og nedi. De små står for tur.


Til håndtak boret jeg hull og satte på krystallknotter.

Tapeten på skuffene i front har jeg lagt etter mønsteret slik at det blir en større helhet. Ellers kan det fort se rotete ut.



__________________________________________________________



Vi fortsetter med dette Hjørneskapet: 


Dette er laget i finèr og limetre.

Jeg fjernet låsekasser på skapdører og spraklet igjen dette.

Skapet ble så pusset og grunnet med heftgrunn.

Siden ble det malt i samme lysegrå høyglanset maling (s 1500-N) (Nordsjø 80 glans).

Etter dette boret jeg hull til skapdører igjen og satte inn samme krystallkotter som på skatollet.


Siden dette skal brukes som barskap tapetserte jeg inne i hyller og inne i speilene på skapdøren. Slik kan det også stå åpent om kunden ønsker.
Skuffen fikk også tapet på og nedi. 

En slik detalj bryter opp møbelet, og i dette tilfelle er det veldig elegant.


 Detaljene gjør virkelig mye med skapet her.


Og det er så flott når det er like fint inni som utenpå!!!

__________________________________________________________________

Så var det en bohylle som stod for tur. 

Denne var originalt i teak, men listene på hyllene flaket av. Så den var i en trist forfatning.

Selve møbelet derimot er rent i stilen og hadde absolutt potensiale for å bli fint igjen.


Her er det pusset ned og klart for heftgrunn.

Jeg malte dette i samme lysegrå farge som resten(S 1500-N) av møblene (med Nordsjø 80 glans). 

På beina valgte jeg en mørkere ren grå (S 3500-N). Dette malte jeg i Bangalack.

Denne gråfargen skulle jeg også bruke på metall, og Bengalack er like godt til metall som på treverk!

Og den var nærmest gråvaløren i tapeten.


Ferdig ble det slik, med bena om en fin kontrast. Men allikevel er det veldig stilrent.
 ________________________________________________________________

 En stol til skatollet måtte man jo også ha. En som matchet resten av møblene!

Denne stolen var arvegods etter, og det betydde en del å få den ordnet opp da den brakte gode minner.

Den var pusset ned litt da jeg fikk den, så jeg gave den ennå en runde med pussemaskinen. 

Etter det var det en hel del sparkling på små hakk og sår.
Så pusset jeg lett over dette også for å få en jevn overflate.

Jeg malte så stolsetet i samme grånyanse som resten av møblene (S 1500-N), og beina til stolen i samme mørkere grå som beina på bokhyllen (S 3500-N). Dette ble malt med Bengalack!

  
Denne stolen er kul, retro og den SnuRrER :)

________________________________________________________________

Så var det nattbord!

Disse var helt enkle, hvite nattbord.



Jeg begynte med å skru av håndtakene da kunden ikke lenger ville ha denne stilen.
De fikk så en runde med pussemaskinen, og så ble de grunnet med heftgrunn.

Fargen jeg valgte her var bomull, i 40 glans.

Så kommer det kuleste av alt:

Denne sinnsyke 3D-tapeten fra Eijffinger's VENUE.
Koster skjorta, men er helt klart verdt det!!!


Her er tapeten festet på skapdører og lagt i skuffer.

Knottene er byttet ut med krystallknotter!


Tapeten er så blank at du kan speile deg i den :)

Vi kan også ta oppdrag for deg, og vi sender over hele landet!!!

Ta kontakt på 
mail: aina@hjertehjort.no
eller 
tlf: 91 56 53 25

Sjekk ut vår 






 Hilsen Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar