mandag 18. januar 2016

Ennå et nattbord til barnerom!


 Dette nattbordet fikk jeg spørsmål om jeg kunne pusse opp rett før jul. 
Og det skulle pusses opp til ei som jeg er veldig glad i.
Da er det jo spesielt hyggelig!


Siden det var ubehandlet vasket jeg det bare godt ned med en blanding av Edikk 7% og vann. Dette vasker jeg alle møbler med da Eddik er miljøvennlig, fjerner lukt og virker desinfiserende.
Vinn, vinn!!!

Det ble så grunnet med heftgrunn og malt i en lys rosafarge (Kitchen-Aid sin rosanyanse).

Jeg skjærte så til tapeten, som er fra Pip-studio.
Tapeten har base i sølv med dekor av fugler, trær, blomster og øyenstikker.

Dette limes på med vanlig tapetlim.
 Jeg bruker pensel for å smøre limet utover møbelet, legger så på tapeten, sletter den ut slik at den er jevn og tørker umiddelbart over med en fuktig klut (lunkent vann).

Så legger jeg en stållinjal inntill alle kanter og skjærer av ca 2 mm inn på alle sider. Dette for å unngå fliker som kan løsne i hjørner. Så tørker jeg over med ren klut igjen.


Nede i skuffen limte jeg på en øyenstikker som en morsom detalj.

All tapeten lakket jeg med 3stjerners gulvlakk, vannbasert. Da tåler den å bli brukt, og kan vaskes!!

Hun som fikk den ble superfornøyd! :)

Vi kan fikse opp ditt nattbord også!
 
Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar