mandag 18. januar 2016

Oppdrag for en av Hønefoss' frisørsalonger!

Vi fikk et oppdrag fra frisørsalongen som ligger rett over gata fra oss på torvet i Hønefoss!

Det er utrolig hyggelig at vi kan bruke hverandre!
HUSK #handlelokalt, som gjelder ALLE steder!

Frisørsalongen hadde 2 hyller bak vaskene med shampoo og div på. Disse var fulle av hårfarge, og så rett og slett ikke særlig innbydende ut.

Siden de passet perfekt i en nisje i veggen var det bedre å pusse de opp enn å få tak i nye.

Og GJENBRUK liker jo vi på Hjertehjort!


Øverst er utgangspunktet. Det var glossy hyller, så jeg mattet de ned med pussepapir.

Denne gangen gikk jeg på med en type maling jeg ikke har testet før: 
Shipolin fra Jotun!
Dette er egentlig båtmaling beregnet på treverk, men den tåler da å bli vasket og evnt vannsprut.




Malingen er litt seig å jobbe med i forhold til vannbasert maling som jeg er vant til. Men til gjengjeld; når den er tørr så er den helt hard og meget slitesterk. Malingen er også elastisk.

Glansgraden er 80, og den kan blandes i alle farger du ønsker.



Jeg skulle matche en vegg som allerede var malt i frisørsalongen, en helt ren grå S 5000-N.


Jeg valgte også en tapet som stod i stil med resten av frisørsalongen. Den har et hint av lilla i seg, noe belysningne på hver arbeidsstasjon også har.

Jeg la den så på og lakket 2 strøk med 3stjerners gulvlakk over!




Ferdi montert på vegg ser det slik ut.

Vi har også spraylakket vinklene som hyllene er montert på fra hvit til en lys grå (ca S 2500-N).

Dette har holdt godt så langt, og om det skulle komme hårfarge på hyllene er det bare å vaske det av!

Aina/Hjertehjort
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar